Δεκεμβρίου 01, 2006

Διαφήμιση

Την περασμένη Τετάρτη και Πέμπτη, πήγα στα Ermis Awards 2006. Τα παρακολουθώ τα τελευταία εφτά χρόνια. Και; Καμμία διαφόρα. Ίσα ίσα που η κατάσταση χειροτερεύει.

Την Τετάρτη λοιπόν είδαμε τα εξής.
Να μην υπάρχουν βραβεία. Δηλαδή να μην υπάρχει σε κατηγορία ούτε πρώτος, ούτε τρίτος αλλά μόνο δεύτερος. Δηλαδή ο τυχερός δευτερός, βγήκε δεύτερος χωρίς να περάσει τρίτο, αλλά και χωρίς να χάσει από πρώτο. Λίγο αστείο μου φαίνεται. Ο κανονισμός ετσί λέει. Ότι αυτό μπορεί να συμβεί.
Ναι αλλά τα φράγκα για τις συμμετοχές τα τσεπώσατε ε;
Και γιατί δεν δίνατε και τα άλλα;
Δεν ήταν καλά;
Και γιατί τα βάλατε στη short list;
Για να μπορεί να υπάρξει η κατηγορία, ώστε αυτό που θέλατε να δώσετε να το δώσετε;
Και γιατί υπήρξε συμμετοχή που τη πρώτη μέρα της ανακοίνωσης των short list, ήταν εκτός short list και όχι μόνο μπήκε ξαφνικά μετά από 3 μέρες, αλλά πήρε και βραβείο;
Ξέρω, ξέρω από λάθος.
Πάμε παρακάτω.
Την πρώτη μέρα λοιπόν μάθαμε τη διαδικάσια, όπως επίσης μάθαμε, ότι βραβεία πέρνουν οι χορηγοί, οι μεγάλοι πελάτες και οι παρατρεχάμενοι.

Τη δευτερή μέρα μάθαμε και άλλο ένα, πέρα από τα παραπάνω. Ότι βραβείο πέρνουν και οι διοργανωτές, εκτός από τους χορηγούς, τους μεγάλους πελάτες και τους παρατρεχάμενους.
Εντάξει, τη δεύτερη μέρα τουλάχιστον ύπηρχε διαφημιστική εταιρία με εξαιρετική δουλειά που δεν μπορούσε να μην κερδίσει τα πάντα. Και ευτυχώς τα κέρδισε.

Είναι τυχαίο άλλωστε ότι μία εταιρία αποσύρθηκε την τελευταία στιγμή και άλλη μία δεν έδωσε το παρών στην εκδήλωση;

Θέλω επίσης να σας πω κάτι που έμαθα αυτές τις δύο μέρες. Ότι έχουμε πολύ κακή διαφήμιση στην Ελλάδα. Δεν το λέω εγώ. Το έντυπο του Φεστιβάλ το λέει. Όταν σε όλες τις κατηγορίες ο μέσος όρος είναι από 5 έως 6 με άριστα το 10, ναι είναι αλήθεια. Έχουμε κακή διάφημιση.

Α, και μην ξεχάσω. Αλλάξτε τον κανονισμό γενικώς. Δεν είναι και ο καλύτερος, ούτε η επιλογή των κριτών είναι η καλύτερη. Πρεπει κάτι να ξέρεις για να κρίνεις. Και μάλιστα σωστά και αντικειμενικά και όχι με κριτήριο σε ποια εταιρία είσαι και πόσα βραβεία θέλεις να πάρει η εταιρία σου και πόσα να ΜΗΝ πάρει κάποια άλλη.

Τουλάχιστον δώστε τα βραβεία καλοί μου. Ίσως έτσι με την επιβράβευση του κόπου τόσων ανθρώπων που δουλεύουν, γίνει καλύτερη η διαφήμιση στην Ελλάδα. Ίσως είναι ένα κίνητρο και αυτό.